מרצה: אלעד אדר
תחום: נגינה וביצוע
חובה במסלול: מסלול לפסנתרנים
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2
תנאי קדם: ראה הערות
תנאי קדם - הערות: דירוג פסנתר 3332
תוצר למידה:
הקורס עוסק בלמידה ופיתוח תפקידו של הפסנתרן כמלווה יחיד של זמר/ת בסגנונות שונים, בניית וכתיבת תפקיד הפסנתר/קלידים ועיבודו בין אם מראש או באלתור פירוט טכניקות שונות ותרגולן.
1. יכולת ללוות זמר ולהתאים את תפקיד הפסנתר לזמר ולסגנון, בהתאם לטעמו האישי ויכולותיו הטכניות.
2. יכולת להמציא "במקום" פתיחה לשיר, סגיר.
3. לבנות קווים מלודיים קונטרפונקטיים לשירה, לדעת "לספר סיפור" בתוך הנגינה.
4. לאלתר עיבוד של שיר לפסנתר בסגנונות שונים ולכתוב את העיבוד.
5. למצוא את סגנונו האישי כמלווה.
6. לדעת "לדלות" מהעיבוד המקורי של שיר את המאפיינים החשובים ולתרגם אותם לנגינת פסנתר
נושאי הלימוד:
העשרת הרפרטואר – עם דגש על דוגמאות מ"ספר השירים הישראלי" (מוילנסקי, ארגוב, רכטר ועד ימינו)
היכרות מלודית, ריתמית והרמונית של תפקידי פסנתר משירים ידועים ואופיינים לסגנונות השונים
פריטת תפקידי ליווי נפוצים לסוגים ותרגולם.
שמירה על סגנון, TIME, בניית אחידות סגנונית.
היכרות ותרגול של תבניות ליווי נפוצות, תבניות הרמוניות נפוצות.
אלתור ובניית ליווי פסנתר לשירים וכתיבתם.
בניית "מעברים" מלודיים וריתמיים בין פארט לפארט.
מפגשים (במסגרת השיעור) עם זמרים מהמחלקה הווקאלית ותרגול הנלמד בכיתה.
יכולת לנגן תפקיד "במקום" – שיפור הרגלי קריאה (LEAD SHEET) ותגובה למתרחש.
שיטת ואופן ההוראה בקורס:
הוראה פרונטלית, ניתוח ונגינת דוגמאות מאלבומי מופת, כתיבה וביצוע של תפקידי פסנתר בסגנונות שונים, מפגשים עם זמרי המחלקה הווקאלית, תרגול בכיתה.
מוזמנים לעקוב אחרינו