הקורסים המפורטים הם ברמה גבוהה וייעודיים לסטודנטים של מסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה. סטודנטים ברימון המעוניינים להירשם לקורסים אלה יוכלו לעשות כן, בכפוף לראיון אישי עם ראש המסלול או באישורו.
פורום מלחינים – סדרת מפגשים קבועים עם מלחינים מובילים אורחים מהארץ ומחו”ל
מטרת הפורום היא לחשוף בפני הסטודנטים את מיטב המלחינים בעלי קריירות מצליחות למפגשים בהם תתאפשר הצצה לעולמם האמנותי, עבודותיהם, שיטות ההלחנה ומקורות ההשראה שמובילה כל אחד מהם, וזאת באמצעות שיחה, הדגמות והכוונה. חלק מהמלחינים ישתתפו גם בפעילויות הנוספות שבמסלול – סדרת הקונצרטים וסדנת ביצוע היצירות. הפורום כולל ארבעה מפגשים בשנה בני 5-6 שעות כ”א. תאריכי המפגשים יפורסמו מראש. כל הסטודנטים במסלול חייבים להיות נוכחים בפורום בכל אחת משלוש שנות הלימוד.
הרמוניה מסורתית א’ למלחינים
(שנה א’)
מורה:
ג’ון בוסטוק
תחום: הרמוניה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
קורס הרמוניה החוקר את המהלכים ההרמוניים הדיאטוניים, ולאחר מכן הכרומטיים, כפי שהתפתחו במוסיקה האירופאית במהלך מאות שנים, וזאת החל מדרגות דיאטוניות וכלה במודולציות כרומטיות מורכבות ואפשרות לתכנון מבנים הרמוניים ארוכי טווח.
העבודה בקורס תישען על מספר אמצעי תירגול ועיון: ניתוח ותמצית הרמונית של יצירות ו/או חלקי יצירות מן הרפרטואר המוכר, הירמון בסים וסופרנים נתונים על פי הסגנונות והמודלים הנלמדים, חיבור קטעים קצרים באופן דומה ותירגול למהלכים הרמוניים לפי מטרות מוגדרות.
הרמוניה מסורתית ב’ למלחינים
(שנה ב’)
מורה:
ד"ר ג’ון בוסטוק
תחום: הרמוניה
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: הרמוניה מסורתית א’ למלחינים, קונטרפונקט למלחינים, פיתוח שמיעה ב’ למלחינים
קורס המשך להרמוניה מסורתית א’ למלחינים. העמקת השליטה בשפת ההרמוניה הטונאלית המתקדמת כפי שהתפתחה במהלך התקופה ה”רומנטית” וה”פוסט-רומנטית” והיכרות עם מגוון סגנונות אישיים ולאומיים, פונקציונאליים ו”פוסט-פונקציונאליים” המושתתים על שפה זו.יושם דגש על תופעות הרמוניות מתקדמות כהרמוניות נודדות, צלילים זרים כרומטיים, כרומטיזציה גורפת של הפסוק המוסיקלי, רב-משמעות הרמונית וניאו-מודאליות.ייבחן היחס בין תופעות אלה לבין הצורה המוסיקלית כפי שהתפתחה בתקופה הנדונה (ממיניאטורות ועד פרקים סימפוניים מונומנטאליים).
העבודה בקורס תישען על מספר אמצעי תירגול ועיון: ניתוח ותמצית הרמונית של יצירות ו/או חלקי יצירות מן הרפרטואר המוכר, הירמון בסים וסופרנים נתונים על פי הסגנונות והמודלים הנלמדים, חיבור קטעים קצרים באופן דומה ותירגול מהלכים הרמוניים לפי מטרות מוגדרות.
תחום: הרמוניה
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: הרמוניה מסורתית ב' למלחינים, ובאישור המרצה בלבד
קורס זה מעניק לתלמידים ידע הרמוני בסגנונות שונים של המאה ה-20 והמאה ה-21. דרך הסתכלות על טכניקות שונות בשפת הג'אז הפותחים את המודעות לטכניקות הרמון של המאה העשרים ככלל.
קונטרפונקט למלחינים
(שנה א’)
מורה:
ד"ר אלכס וסרמן
תחום: קונטרפונקט
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
החלק הראשון של הקורס שיילמד בסמסטר א’ יעסוק בלימוד אופי וסוגי תנועות מלודיות על פי שיטת הסוגים של Fux. הקורס כולל מבט מעמיק על סוגי דיסוננסים, מיקומם הריתמי ופתרונם ומניח את היסודות לגישת כתיבה המשמרת מתח לטווחים ארוכים.בהמשך הוא מצביע על אותם עקרונות תנועה במוסיקה של מלחיני המאות ה-18-20, ביניהם באך, מוצרט, בטהובן וברטוק.
החלק השני של הקורס שיילמד בסמסטר ב’ מתמקד בשלד הטונאלי במסגרת כתיבה חיקויית ומתקדם לעבר כתיבת פוגות שלמות. בנוסף יראה הקורס את הקשר והרלוונטיות של החומר במוסיקה עכשווית יותר, בין השאר בקטעים של Lyle Mays
פיתוח שמיעה א’ למלחינים
(שנה א’)
מורה:
ד"ר ג'ון בוסטוק
תחום: פיתוח שמיעה
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 3
נקודות אקדמיות: 6
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
תירגול סולפז´ ופיתוח שמיעה מלודית והרמונית במוסיקה טונלית, הרמוניה מודאלית.
פיתוח שמיעה ב’ למלחינים
(שנה ב’)
מורה:
ד"ר ג'ון בוסטוק
תחום: פיתוח שמיעה
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
קורס המשך לקורס “פיתוח שמיעה ב’ למלחינים”. רמה ודרגות קושי גבוהות יותר. מוסיקה טונלית וא-טונלית.
מלחין בעבודה באולפן
(שנה ב')
מורים:
דניאל יחזקאלי
תחום: קורסים נוספים
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: סאונד באולפן הביתי או מידי/אודיו באולפן הביתי
הקורס יעסוק באיך להפיק את המיטב מסביבת העבודה הדיגיטלית, בקורס נלמד איך להשתמש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר ליצירת מוזיקה למדיה בעידן הדיגיטלי.
תולדות המוסיקה המערבית וניתוח יצירות א’
(שנה א’)
מורה:
רפי קדישזון
תחום: האזנה וניתוח
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
סקירה של תולדות המוסיקה המערבית הקלאסית באופן כרונולוגי מימי הביניים ועד התקופה הקלאסית: המוסיקה העתיקה, תקופת הרנסנס, הבארוק, התקופה הקלאסית ותחילת הרומנטיקה. במהלך הקורס יושם דגש מיוחד על הכרה וניתוח של יצירות מופת מרכזיות של המלחינים החשובים ועל לימוד של המאפיינים (מבנה, הרמוניה, סגנון תקופתי, הרכבי הכלים) והסגנונות השונים תוך הבנת תהליכי ההתפתחות של המוסיקה המערבית.
תולדות המוסיקה המערבית וניתוח יצירות ב’
(שנה ב’)
מורה :
רפי קדישזון
תחום : האזנה וניתוח
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס : סמסטריאלי
שעות שבועיות : 2
נקודות אקדמיות : 2
תנאי קדם: תולדות המוסיקה וניתוח יצירות א’, הרמוניה מסורתית א’ למלחינים
סקירה של תולדות המוסיקה המערבית הקלאסית באופן כרונולוגי מהרומנטיקה ועד תחילת המאה העשרים:המוסיקה של התנועה הרומנטית (מנדלסון,שוברט, שומאן, ברהמס, ברליוז, וגנר, ליסט, ורדי), המוסיקה הלאומית באירופה (דבוז’ק, קודאי, סמטנה, סיבליוס, סן סאנס, פורה, אלבניז, דה פאייה),המלחינים מרוסיה (גלינקה, צ’ייקובסקי, מוסורסגקי, רימסקי קורסקוב) ומלחינים שפעלו בתחילת המאה העשרים (מאהלר, ראוול, דביוסי). במהלך הקורס יושם דגש מיוחד על הכרה וניתוח של יצירות מופת מרכזיות של המלחינים החשובים ועל לימוד של המאפיינים (מבנה, הרמוניה, סגנון תקופתי, הרכבי הכלים) והסגנונות השונים תוך הבנת תהליכי ההתפתחות של המוסיקה המערבית.
הלחנה והפקה למדיה א'
(שנה ב')
מרצה:
אריאל בלומנטל
תחום: הלחנה
חובה במסלול: קומפוזיציה וניצוח לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס
: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות
: 4
תנאי קדם: ללא תנאי קדם
תנאי קדם – הערות
: ציון 85 ומעלה ב"יסודות בעיבוד" ועבודת הגשה למרצה
קורס תאורטי ומעשי הבנוי סביב ארבע מטלות כתיבה, הקלטה והפקה לתמונה ומכסה את מגוון היכולות הנדרשות ממלחין למדיה.
הלחנה והפקה למדיה ב'
מרצה:
אריאל בלומנטל
תחום
: הלחנה
חובה במסלול: קומפוזיציה וניצוח לאמנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם:
הלחנה לסרטים ומדיה א'
קורס תאורטי ומעשי מתקדם הבנוי סביב שלוש מטלות כתיבה, הקלטה והפקה לתמונה ומכסה את מגוון היכולות הנדרשות ממלחין למדיה. בקורס שלוש חטיבות המתנהלות במקביל: תאורטית: האזנה וניתוח של סקוֹרים. קריאייטיבית: כתיבה דרמטית. טכנית והפקתית: סאונד דיזיין, מיקס, הכנה ועריכת סשן, עריכת סאונד וכיוצא בזה.
שעור יחידני בפסנתר
(שנה א’)
מורה: מורי המסלול
תחום: קורסים נוספים
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 0.5
נקודות אקדמיות: 2
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
שעור במיומנות נגינה בפסנתר קלאסי תוך התאמה לרמתו האישית של כל סטודנט. במהלך השנה יתורגלו אטיודים, סולמות ועבודה על נגינת יצירות . בסוף כל סמסטר יתבקשו הסטודנטים להכין יצירה קלאסית מן הרפרטואר ולבצעה.
הלחנה א'
(שנה א’)
מורה :
סיון שנהב-שב
תחום : הלחנה
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס : שנתי
שעות שבועיות : 2
נקודות אקדמיות : 4
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
התמקדות במרכיבי היסוד של המוסיקה ודרכי ארגונם. עקרונות הקומפוזיציה, גובה, זמן, צורות, בניית מוטיבים ומשפטים מוסיקאליים ופיתוחם . באמצעות ניתוח יצירות נלמד מבנים בסיסים,שינויים באיכויות הצליל על ציר הזמן, תוך עידוד יצירה מקורית וכתיבה מעשית.
הלחנה ב'
(שנה ב’)
מורה:
ד"ר יוסף ברדנשוילי
תחום: הלחנה
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: מבוא להלחנה, תורת הכלים, הרמוניה מסורתית א’ למלחינים, תולדות המוסיקה המערבית וניתוח יצירות א’
הקורס יתמקד בעבודה מעשית וניתוח, תירגול עידוד היצירתיות, לימוד שיטות מתקדמות וטכניקות של פיתוח מוטיב ובניית מבנים מוסיקאליים, תירגול וניתוח של טכניקות מלודיות והרמוניות, מצלולים ויסודות צורניים ומרקמיים בקומפוזיציה מופשטת, כתיבה לפי צורות קלאסיות, מוסיקה תוכניתית,מוסיקה לתיאטרון ושיטות הלחנה במאה ה-20. הנחיית הקורס תיעשה על ידי שניים או שלושה מורים ברוטציה, במטרה להעשיר ולהרחיב את מקורות המידע וגישות ההלחנה השונות. במהלך הקורס יוטלו מטלות הלחנה מגוונות ותינתן התייחסות אישית לכל מטלת הלחנה. בסיום כל סמסטר יבוצעו עבודות הסטודנטים על ידי הרכב נגנים מקצועי. הקורס מיועד לקבוצה של 4-5 סטודנטים.
שעור יחידני בהלחנה
(שנה ג’)
מורה: מתוך מורי המסלול
תחום: הלחנה
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 0.5
נקודות אקדמיות: 2
תנאי קדם: הרמוניה מסורתית ב’ למלחינים, פיתוח שמיעה ג’ למלחינים, הלחנה, תיזמור סימפוני, עיבוד אמנותי
שעור אישי תוך התמקדות ביצירתו של הסטודנט, מתן תרגילים ומטלות התואמים את רמתו וסגנונו לקראת הגשת הפורטפוליו (תיק עבודות).
תורת הכלים
(שנה א’)
מורה:
אודי הרפז
תחום: עיבוד ותיזמור
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
היכרות פרטנית עם קבוצות הכלים השונות בתזמורת (מיתרים, נשיפה מעץ, נשיפה ממתכת, כלי הקשה), מאפייניהם, מנעדיהם, והתפתחותם ההיסטורית. כתיבה לכלים בהתאם ליתרונות ולמגבלות המאפיינים אותם. הקורס ילווה בהדגמות של כל קבוצות הכלים ע”י נגנים מקצועיים וכן בכתיבת תרגילים.כמו כן ילמדו תלמידי הקורס להכיר ולכתוב לחטיבת כלי הקצב המקובלים בסגנון הג’אז והרוק .
תיזמור סימפוני
(שנה ב’)
מורים:
אודי הרפז
תחום: עיבוד ותיזמור
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
קורסי קדם חובה: תורת הכלים, הרמוניה מסורתית א’ למלחינים, קריאת פרטיטורות, פיתוח שמיעה ב’ למלחינים
הכרת סגנונות התיזמור של המאות ה-18 וה-19 והתפתחות התזמורת הסימפונית. תיבחנה יצירות תזמורתיות של מוצארט, מנדלסון, צ’ייקובסקי, רימסקי קורסקוב, מאהלר, דביוסי, ראוול, סטרווינסקי ואחרים. הקורס מתמקד בכתיבה מודרנית לכלי הקשה, התזמורת כליווי לקול, מוסיקה תכניתית, אפקטים תזמוריים וטכניקות נגינה בלתי שגרתיות. יושם דגש על כתיבה יצירתית ברמות גבוהות של הרמוניה ופוליפוניה. עבודות התלמידים תבוצענה ע”י תזמורות מקצועיות.
תיזמור סימפוני מתקדם
(שנה ג’)
מורים:
אודי הרפז
תחום: עיבוד ותיזמור
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
קורס קדם חובה: תיזמור סימפוני, הרמוניה מסורתית ב’ למלחינים, פיתוח שמיעה ג’ למלחינים
התמקדות בטכניקות תיזמור מתקדמות,בחינת יצירות תזמורתיות של ברטוק, פרוקופייב, סטרווינסקי, שטראוס,בריטן, טקמיצו, ליגטי,ברנשטיין ועוד.תיזמור בסגנונות שונים לצד שילובים ייחודים: תיזמור בשילוב פלייבק קיים, שילוב Rhythm Section עם תזמורת, תיזמור להרכבים לא שגרתיים.יושם דגש על שימוש בהרמוניה ופוליפוניה בכתיבה יצירתית ובעיבוד ברמות גבוהות. עבודות הסטודנטים תבוצענה ע”י אנסמבלים ותזמורות מקצועיות.
עיבוד אמנותי
(שנה ב’)
מורה:
אילן מוכיח
תחום: עיבוד ותיזמור
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
קורס קדם חובה: מבוא להלחנה, תורת הכלים, הרמוניה מסורתית א’ למלחינים
כיצד לגשת לכתיבת עיבוד? מה הן המטרות והאפשרויות העומדות בפני המעבד? מהן ההחלטות שעליו לקבל? כיצד לעבוד עם מוטיב מוסיקלי קיים ולתת לו משמעויות שונות ליצירת יצירה בעלת זהות חדשה? במהלך הקורס נבחן שיטות שונות בעיבוד ודרכים לפיתוח רעיונות (צבעי הרמוניות חלופית, מקצבים חדשים, קונטרפונקט וניגודים, בניית מבנים וצורות מוסיקאליות וכו’) תוך שימת דגש על רעיונות הסטודנטים ועל חשיבה יצירתית ואישית. ננתח עיבודים נבחרים ויצירות רלוונטיות תוך התייחסות למוסיקה לתיאטרון, לקולנוע, לעיבוד ווקאלי ולשילובים בין סגנונות מנוגדים. כתיבה ועבודה מעשית הם חלק מרכזי בקורס. עבודות הסטודנטים תבוצענה בכיתה ע”י נגנים והרכבים מקצועיים.
סגנונות הלחנה במוסיקה של המאה ה-20
(שנה ג’)
מורה:
רפי קדישזון
תחום: הרמוניה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: תולדות המוסיקה המערבית וניתוח יצירות ב’, הרמוניה מסורתית ב’ למלחינים, פיתוח שמיעה ג’ למלחינים.
המאה ה-20 התאפיינה בשבירת התפיסה ההרמונית הפונקציונאלית באמצעות שימוש בהרמוניה מודאלית,בהרמוניות “משוטטות”, בכרומטיקה עשירה, באקורדים כבצבעים, בפוליטונליות (הופעתם של סולמות שונים בקולות שונים), בא-טונליות (מוסיקה ללא מרכז טונאלי כלל, שיטת הלחנה המכונה “מוסיקת שנים עשר הטונים”), בסריאליזם, במוסיקה רפטיטיבית, במינימליזם, בנאו-קלאסיקה, במוסיקה קונקרטית (צלילים מחיי היום-יום ועוד), במוסיקה אלקטרו-אקוסטית, במוסיקה אלקטרונית, בג’אז בכתיבה מרובה לכלי הקשה ועוד.
לצד החיפושים אחר טונליות חדשה קיימים במאה העשרים חיפושים אחר מבנים(מבנה של “מובייל”, מבנה סימטרי), מצלולים וצורות חדשות או מחודשות,הרכבים חדשים (יצירה ל-13 כלי הקשה, יצירות אלקטרוניות בשילוב הרכבים אקוסטיים) ושימושים בקול האנושי בדרכים חדשות. בכל אלא נעסוק בקורס תוך כדי שמיעת דוגמאות וניתוח של יצירות מפרי עטם של מלחינים נבחרים (שנברג, דביוסי, ראוול, סטרווינסקי, ברטוק, וארז, רייך, בריו, פארט, קורטג ועוד).
קריאת פרטיטורות
(שנה א’)
מורה: יוני פרחי
תחום: הלחנה וניצוח
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 1
נקודות אקדמיות: 2
תנאי קדם: קבלה למסלול קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
הקורס יעסוק במיומנות קריאת הפרטיטורה ונגינתה בפסנתר, הן מן ההיבט המוסיקלי– הבנה “לעומק” של היצירה והן מן ההיבט הטכני-שליטה בקריאת כלי תזמורת המנוגנים בטרנספוזיציה ובמפתחות דו.
הקורס ילווה בדוגמאות של יצירות מופת מהבארוק עד המאה העשרים תוך סקירה של התפתחות הכתיבה התזמורתית. יינתנו מטלות לאורך הקורס ומבחן בסוף השנה.
ניצוח א’
(שנה ב’)
מורה:
יוני פרחי
תחום: ניצוח
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם :קריאת פרטיטורות, שעור יחידני בפסנתר, תולדות המוסיקה המערבית וניתוח יצירות א’, פיתוח שמיעה ב’ למלחינים. קורס מעשי המתמקד באמנות הניצוח ומקנה לסטודנטים טכניקת ניצוח בסיסית, שיטות עבודה עם נגנים מקצועיים, מונחים מוסיקאליים וראייה מוסיקאלית רחבה. הלימוד יתבצע בעיקר דרך עבודה על יצירות מופת מהרפרטואר הקלאסי ותחילת הרומנטיקה (מוצארט, בטהובן, מנדלסון). במהלך הקורס יינתן גם רקע היסטורי וסקירה על המנצחים הגדולים וסגנונם. הסטודנטים יעבדו עם הרכב של שני פסנתרנים ובכל סוף סמסטר ינצחו על הרכב נגנים מקצועי.
ניצוח ב’
(שנה ג’)
מורה:
ד"ר רועי אופנהיים
תחום: ניצוח
חובה במסלול: קומפוזיציה לאומנויות המסך והבמה
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם : ניצוח א’, פיתוח שמיעה ג’ למלחינים, תולדות המוסיקה המערבית וניתוח יצירות ב’
העמקה ופיתוח הטכניקות בניצוח ועבודה על שפת הגוף. עבודה אישית (במסגרת קבוצתית) עם כל סטודנט בהתאם ליכולותיו ופיתוח יכולת האינטרפרטציה ויכולת ההבעה מוסיקאלית. הרפרטואר יכלול יצירות מורכבות מהתקופה הרומנטיות, קונצ’רטו (בטהובן, ברהמס, צ’ייקובסקי) וכן פרטיטורות מורכבות ומגוונות מתחילת המאה ה-20 והלאה (ראוול, קופלנד,ברטוק, עבודה עם ביג בנד, ניצוח מקהלה). הסטודנטים יעבדו עם הרכב של שני פסנתרנים ובכל סוף סמסטר ינצחו על הרכב נגנים מקצועי.
מגוון קורסי בחירה ביניהם:
פרויקטי גמר של המסלול
1. פרויקט יצירה בינתחומי תזמורתי – מופע בימתי של יצירות תזמורתית מקוריות של הסטודנטים עם דגימות וידאו וסאונד של חומרי ארכיון בביצוע ״תזמורת המהפכה״. פרויקט גמר ועיבוד אמנותי.
2. פרויקט הקלטה סימפוני – יומיים של הקלטה עם התזמורת הסימפונית ראשון לציון באולפן. התנסות של הסטודנטים בניצוח והקלטה של יצירות מקוריות שלהם לתזמורת סימפונית. זהו פרויקט סיום לימודי תזמור סימפוני מתקדם והלחנה לקולנוע ב'.
מוזמנים לעקוב אחרינו