מרצה: אלי בנאקוט
תחום: האזנה וניתוח
חובה במסלול: מגמת הלחנה, עיבוד וניצוח
משך הקורס: שנתי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 4
תנאי קדם: ראה הערות
תנאי קדם - הערות: הקלטת מידי/ אודיו שיבוץ במקביל להרמוניה של הג'אז א' וליסודות בעיבוד
תוצר למידה:
לנתח ולהעריך את ההתפתחות המוסיקלית של הלחנה לקולנוע, ובנוסף לקבל מידע בסיסי על צורות שונות בהלחנה למדיום.
קורס צפייה, האזנה וניתוח, הדן בשיקולים השונים הנוטלים חלק בכתיבת מוסיקה לקולנוע מבחינה סגנונית, פסיכולוגית ואסתטית. דיון בטכניקות שונות בכתיבת מוסיקה לקולנוע.
נושאי הלימוד:
מבוא –הסרט האילם, חשיבותה של המוסיקה במדיום הויזואלי
צ'רלי צ'פלין-המלחין "אורות הכרך"
הסאונד בקולנוע-פון קורנגולד-"רובין הוד"
מקס שטיינר-קזבלנקה
הוגו פרידהופר-שנותינו היפות
ברנרד הרמן -פסיכו
השיר בקולנוע-דוד רקסין-לאורה
דימטרי טיומקין-"בצהרי היום"
מוסיקה אלקטרונית-טרמין-"בחבלי השכחה"
קומפוזיציה מודרנית-אלכס נורת' ספרטקוס
" -גולדסמית' אי הקופים
אפוס קולנועי וסרטים היסטוריים-בן חור, קליאופטרה
שיטת ואופן ההוראה בקורס:
הרצאה, תרגול, צפיה כתיבת עבודות.
מוזמנים לעקוב אחרינו