מרצה:
אלון קפלן
תחום: מוסיקה וטכנולוגיה
משך הקורס: סמסטריאלי
שעות שבועיות: 2
נקודות אקדמיות: 2
תנאי קדם:
קורס DAW
תעשיית המשחקים בעולם כבר עברה מזמן הן ברווחים והן בכמות הצרכנים את כל תעשיות הבידור האחרות כולל הקולנוע והמוסיקה.
אין סמרטפון או בית שאין בו משחקי מחשב, ובכולם יש מוסיקה!
גם כאן תעשיית המשחקים גדלה והכפילה את עצמה בכל שנה, וכיום מונה עשרות חברות משחקים מסוגים וגדלים שונים.
הביקוש למוסיקאים ואנשי סאונד גדל גם כן.
הקורס מוסיקה למשחקי מחשב (גם חלק א' וכמובן חלק ב') מבטיח לשים את המוסיקאי במקום של יתרון בכישורים ובהבנת מה צריך בשביל לייצר פסקול מקצועי למשחק, כולל תיק עבודות שישמש את הסטודנטים להמשך הדרך.
תוצר למידה:
לדעת להלחין ולהפיק מוסיקה אדפטיבית בטכניקות שונות למשחקי מחשב
להשתמש בתוכנות FMOD ליצירת מערכות מורכבות להטמעת מוסיקה למשחקים
להפיק מוסיקה למשחקי מחשב בז'אנרים שונים (משחקי פעולה, קז'ואל ועוד)
לתקשר עם בעלי התפקידים הרלוונטיים בתעשיית המשחקים
נושאי הלימוד:
- ההיסטוריה של המוסיקה למשחקי מחשב (כולל היסטוריה כללית של משחקי המחשב, היכרות עם מלחינים חשובים בתחום והיכרות עם מונחי יסוד)
- סקירה של תעשיית המשחקים בארץ ובעולם, הכרות עם תהליך הפקת משחקי מחשב, כולל הכרות עם בעלי התפקידים הרלוונטיים ואיך לעבוד מולם
- תהליך הפקת מוסיקה למשחקי מחשב בסדרי גודל שונים (החל מאינדי ועד לטריפל A)
- יצירת פסקול למשחקים בז'אנרים שונים (פעולה, קז'ואל ועוד)
- בניית לופים seamlessly למשחקים, ופורמטי קבצים רלוונטיים
- מוסיקה אדפטיבית – טכניקות שונות ויישומן (כולל הלחנה הוריזונטלית, הלחנה ורטיקלית וסטינגרים)
- הכרות עם תוכנת FMOD לצורך יצירת מערכות מוסיקה מורכבות במשחקים
- מוסיקה תמתית במשחקים
- סאונד אפקטים מוסיקליים
- פרויקט גמר – יצירת פסקול למשחק שלם והצגתו בצורה אינטראקטיבית
שיטת ואופן ההוראה בקורס:
הרצאות ועבודות כיתה/בית
צפו בוובינר הלחנה למשחקי מחשב:
בהנחיית אלון קפלן, מלחין למשחקי מחשב ומרצה ברימון ובהשתתפות נועה ביזלי, מלחינה ובוגרת רימון
מוזמנים ליום פתוח ברימון – לפרטים לחצו כאן
מוזמנים לעקוב אחרינו